Dagen tot Koningsdag

• 00 SEC

Dansen voor de vrijheid

Zaterdag 14 en zondag 15 september

De Oranjevereniging heeft een gevarieerd programma samengesteld om te vieren dat Sint-Oedenrode 75 jaar bevrijd is. Op zaterdag 14 september zullen er, naast de doorkomst van de Operation Market Garden colonne, op het Kerkplein optredens verzorgt worden door lokale muziekverenigingen. Tot in de late uurtjes zal er muziek klinken en het Kerkplein wordt aangekleed met een podium en sfeervolle legertenten.

Programma zaterdag 14 september

13.30 – 14.30 uur  Rooi Tulpen
14.30 – 16.30 uur achtergrond muziek terwijl oude voertuigen passeren.
17.00 – 18.00 uur  Samba band incl. pauzes 18.30 – 19.30 uur Harmonie Meierijstad incl. pauze
20.30 – 23.00 uur Johny T and the halfsouls
23.00 – 01.00 uur Edje vinyl, muziek van de draaitafel

Op zondagmorgen van 11.00 tot 13.00 uur is er de mogelijkheid om voor € 5,- te ontbijten bij Grieks restaurant Meteora. Het Roois Gemengd Koor zal na de herdenking in de Martinuskerk een bevrijdingsconcert verzorgen. Ook die dag zullen er op het Kerkplein optredens zijn.

Programma zondag 15 september
11.15 – 12.00 uur De Rooise Dommelklanken
12.00 – 12.45 uur Nos Jungit Apollo
13.00 – 14.00 uur Herdenking Corridor
14.30 – 15.30 uur Concert Roois gemengd koor in Martinuskerk
15.30 – 16.00 uur Neultuuters
16.00 – 17.00 uur Theaterkoor Stem
17.15 – 17.45 uur Neultuuters

Op woensdag 18 september zullen ongeveer 50 voertuigen van de Liberation Task Force door Sint-Oedenrode rijden en er ook een tijdje halt houden zodat geïnteresseerden het materieel kunnen bekijken en met de deelnemers in contact kunnen komen. Dit onder muzikale begeleiding van de Seniorenkapel. Aansluitend zal er een herdenking plaatsvinden bij graven van gesneuvelde Engels soldaten op het kerkhof van de Martinuskerk.