Dagen tot Koningsdag

• Dit event is voorbij.

Herdenkingsdienst: Remember September

15 september 2019 @ 13:00 - 14:00

Op zondag 15 september zal om 13:00 uur de herdenking in Sint-Oedenrode beginnen op de Corridor bij het Monument to the Dutch. Het wordt een bijzondere herdenking omdat het 75 jaar geleden is dat wij werden bevrijd.
Op deze plek zal het Amerikaans gedeelte van de herdenking plaatsvinden met medewerking van de Vereniging van Airborne Vrienden.

Ook zal er een korte plechtigheid plaats vinden bij de Alzenaubrug (gelegen naast het Monument to the Dutch). De brug zal tijdens de septemberdagen een andere naam krijgen, vernoemd naar een van onze bevrijders!

Na dit eerste deel op de Corridor lopen we naar de begraafplaats achter de Martinuskerk voor het tweede, Engelse, gedeelte bij de graven van de gesneuvelden. Ook hier zullen enkele toespraken zijn, kransen en bloemen gelegd worden en zal er stemmige muziek zijn.

Op de plek waar de Engelse soldaten liggen begraven zal tijdens de herdenking een informatiebord worden onthuld met daarop informatie over de gesneuvelden. We willen hier mee bereiken dat deze personen meer zijn dan een grafsteen met een naam, dat zij 75 jaar geleden het hoogste offer hebben gebracht voor onze vrijheid en dat we dat niet mogen vergeten!

Op de foto twee van de gesneuvelden Engelsen. Links Leslie Tree en rechts Ronald Arthur Silvester (zij maakten beiden onderdeel uit van het Royal Corps of Signals en zijn allebei gesneuveld op 24 september 1944).

Dat hun offers niet voor niets zijn geweest willen we in dit zelfde weekend vieren met het muziekfeest in het dorp!

Iedereen is van harte uitgenodigd om bij deze herdenking aanwezig te zijn.

Datum:
15 september 2019